Kompas

Jawa Pos

Media Indonesia

Koran Tempo

Republika



Gatra

Femina

Matabaca

Noor

Annida





Jumat, 28 Maret 2008
Awan
Entah mengapa
Awan kelabu mencari aku
Mengekori di setiap penjuru
Bagai kan ingin aku bersama nya
Yang bergelapan tanpa pelita

Entah mengapa
Bagaikan tidak sanggup ditahan -tahan
Rintik demi rintik sesak berlumba mahu gugur
Seperti mahu mewar-war kan pada dunia
Empangan tabuh pecah dengan riwayatnya
Dan bendera putih telah berkibar lusuh
Kini hanya naik setengah tinggi besinya

Entah mengapa
Hari yang dipilih ini
Bukan sesuatu yang mustahil untuk di elak
Seringkali terus menghantui akal fikiran
langsung menjejaki hingga ke esokkan fajar yang berganti

mungkin kah nanti
kan bertukar awan yang lebih berkilauan
atau jernih dalaman
yang mampu mengerti aku
yang ikut bersama meminjamkan payung lindungan
seiring atau sekadar persinggahan
hingga aku jumpa payung yang lain²nya
atau mungkin..
tiada lagi payung yang mampu melindungi aku
dari awan kelabu itu..

Label: