Kompas

Jawa Pos

Media Indonesia

Koran Tempo

Republika



Gatra

Femina

Matabaca

Noor

Annida





Jumat, 28 Maret 2008
Siapa Awak ?
Siapa awak?
Yang mengirim puisi berlenggok sopan
Indah mengarang butir nya tenang
Berangkap² menyampaikan maksud
Mungkin tersalah mengirim pada gerangan
Agaknya awak tidak perasan..

Siapa awak agaknya?
Telah puas otak diperah
Mungkin saya kenal atau terlupa
Agaknya kita terlanggar bahu pabila bersua
Oh! Tidak ..awak warga seberang sana..

Siapa ye?
Pagi yang terang ini
terserempak lagi dengan puisi dari awak
lebih lagi saya jadi keliru..
untuk saya kah itu?
Mana mungkin silap mengirim lagi..

Siapa ye?
Telah saya layangkan soalan tanda
Mahu tahu siapa di sebelah sana
Namun jawapan tetap hampa..
Hanya puisi utusan awak sebagai balasan..
Tanda email saya telah dibaca..

Siape ye?
Usah lah bermain teka teki
Kesian lah pada saya yang mencari²
Terima kasih daun keladi atas puisi indah mu
Salam kejiranan dari ku..

Label: