Kompas

Jawa Pos

Media Indonesia

Koran Tempo

Republika



Gatra

Femina

Matabaca

Noor

Annida





Kamis, 14 Februari 2008
hanya aku, kamu .. kita!
Singgahan aku menjadi tempang
Pabila butir nya seperti mengertawakan aku
Sangat mengeletek tangkai hati
Beramai² melawan gelak tawa seperti aku si badut
Yang sesat di padang yang terang

Lawatan aku menjadi lumpuh
Setelah bait² kata di lempar semudahnya
Bagai ditampal² limpahan hina
Sungguh aku berdukacita ..
Sehingga sudah .. aku menangis lagi..

Kegirangan aku turut hilang lesap ke mana
Melihat seluruh luahan yang keluar seperti lahar
Memamah kulit tulang temulang ku
Habis terbakar hangus semua perasaan halus
Yang kita kait di kala suatu ketika dulu

Aku tidak pernah membenci kamu
Malah aku melihat kamu seperti dulu
Tempat itu tidak pernah di ubah suai
Kerna hanya kamu sahaja yang mampu menghuni disitu

Aku tidak pernah mencaci kamu
Malah masih subur kasih dibaja walau jarak tidak seperti musim lalu
Sentiasa menitip doa agar kamu kuat menempuh duri tajam
Disepanjang perjalanan siang malam mu

Aku tidak pernah melupakan kamu
Malah aku ada saja ruang untuk melihat tinggalan kenangan
Jua mengintai kamu di sebalik langsir orang²an
Hanya kamu sahaja yang tidak ketahuan
Lantas memikir aku lah manusia kejam

Kenapa kita berantakan begini..
Sedangkan demensi ini bukan satu yang hebat

Kenapa jalan ini yang kita temui
Sedangkan selama ini sentiasa ada pertukaran debatan
Banyak simpang yang telah kita tempuhi..
Dan akhirnya.. tewas di persimpangan
Yang lurus tanpa banyak lobang dan lopak air
Semudah itu... sesenang itu...

Sampai ke akhir ini
Bukan yang terakhir harapnya
Bukan simpulan mati tariknya
Jika soalan itu ditanya
Sesungguhnya .. aku akan menjawap..
Iye.. aku masih di sini untuk kamu..

Label: